Influentials Vs Nobodies

Dobro poznata stvar, koju potencira i moj odskora omiljeni čupavac, Malcolm Gladwell u svom Tipping Pointu, je da ljudi koji imaju uticaj, u socijalnom smislu, predstavljaju najbolju inicijalnu kapislu za širenje ideja. Racional iza toga je zdravorazumski, i ne treba trošiti reči na njega. U ostalom, pročitajte gore pomenutu knjigu, dobra je iz gomile razloga.

Ipak, postavlja se pitanje da li je ovakva postavka stvari, potpuno opravdana u tradicionalnom funkcionisanju društva, postala zastarela i irelevantna sa dolaskom informatičkog doba.  Naravno, pod time mislim na Web 2.0 i social networking alate.

U osnovi, alati kao što su Twitter, blogovi i profili na sajtovima upareni sa rasprostranjenošću Interneta, po svojoj prirodi razbijaju hijerarhije socijalnih odnosa. U tom smislu, u razvijenom informatičkom društvu, postaje mnogo bitnije da se dopre do doskora „nebitnih“, koji čine masu, umesto da se strategije komunikacije fokusiraju na osvajanje poena kod par uticajnih članova društva. Razlog – svako od nas danas, uz malo volje i truda, može postati doktor u svom selu: wikipedia, tuđi blogovi i google su nepresušan izvor znanja i informacija. Internet je demokratija znanja, i odvojena klasa uticajnih postaje mnogo slabije definisana, a parametri koji je određuju vrlo fleksibilni.

Jer, ko je uopšte uticajan na Intenetu? Guy Kawasaki? Jeste, da – ali samo za one koji su upućeni u blogovanje, i zanima ih njegova tematika. Ja, naprimer, nisam imao pojma ko je taj čovek do pre par meseci, a aktivno se trudim da se obrazujem. Sada repujem po inspiraciji iz njegovih postova – ali to je sada. Koliko miliona potrošača koji koriste social networking nemaju pojma, niti ih interesuje ko su „glavne face“ blogovanja danas?

Poenta je pomeranje paradigme za marketare: postaje ekonomski isplativo voditi dijaloge sa „rajom“, kada se Twitter uporedi sa recimo Direct Mail metodama, ili bilo kojim tradicionalnim kanalom komunikacije. Naravno, primenljivost svega ovoga u Srbiji je diskutabilna, barem u vreme pisanja ovog posta. Ipak, mislim da treba imati ovakve stvari na pameti, i razmišljati u svakom trenutku u pravcu budućnosti. Neke stvari su jednostavno neizbežne.

Advertisements

Posted on decembar 4, 2008, in Advertajzing, Strategy and tagged , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Ostavite komentar.

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s