Ovaj kofer pruža erekciju

Originalni sadržaj sa: http://dimbulb.typepad.com/my_weblog/2008/11/this-luggage-gives-erections.html

Preveo: Miloš A.

hartmann luggage

Obožavam da dekonstruišem brend imidž advertajzing, i mislim da ovaj oglas dokazuje inovativno partnerstvo između Viagra ED leka i Hartmann prtljaga.

Pričaj mi o tvrdoj prodaji.

Očigledno je da takvog partnerstva nema, ali kao da ipak postoji. Vizuelni jezik oglasa je identičan onom u znate-šta-će-ovo-dvoje-matoraca-upravo-da-rade postavci u oglasima za Viagru i Cialis. Sam kofer je pozicioniran na strateškom, ovaj, mestu. Sav je zašniran, čeka da ga otvore…

Ali šta je oglas trebalo da komunicira? Marketari su morali sesti za konferencijski sto i smisliti ga. Ovde se dešava brending; pametni ljudi misle o elementima, glumcima, pokretu, izrazu, paleti boja, itd.

Da nisu pokušali da snime ED (erection disorder, prim.prev.) oglas, možda bi i uspelo.

Ovaj posao dekonstrukcije je zeznut, čak i kada izgleda lagano. Pitajte dvoje ljudi koji treba slično da reaguju na oglas, zbog nekakvih demografskih i psihografskih karakteristika koje dele, i oni se neće složiti. Na sve to, marketovanje ka lifestyle pogodnostima (benefitima) uvek sadrži rizik da postane tako široko tematsko da krajnju poruku čini generičkom, ako je neko uopšte i zapamti. Sreća ili  osećanje zabave koje preostaje posle oglasa je relevantno za buduću odluku o kupovini otprilike kao i trenutna temperatura napolju.

Ipak, Harmann je odlučio da je najbitnija informacija koju ima da podeli sa potencijalnim potrošačima sledeća: 1) dvoje generički lepih odraslih belaca je srećno, i 2) ispred njih stoji kofer.

Ja sam tup, znam, ali ovo jednostavno ne razumem. Ako prebrzo okrenem stranu, verovatno se neću setiti ni šta je oglas brendirao. A ako gledam u njega više od nanosekunde, to je dovoljno dugo da shvatim da ipak ne mogu skroz da ga shvatim.

Da li nova Tweed kolekcija stvari drži bolje, brže, lakše, ili jeftinije (ili na duže staze, pa je cena viša)? Da li su torbe napravljene tako da staju ispod avionskih sedišta, ili se najbolje pakuju u skladišni prostor iznad glava, sada kada nošenje prtljaga (u avionu, prim. prev.) košta? Da li je materijal lakši za nošenje od nekog drugog, ali ipak daje druge pogodnosti (otporan na mrlje)?

Ups. To su sve funkcionalne pogodnosti, tako da se to ne računa kada je u pitanju brending. Korporativni imidž se ne bavi pružanjem nečeg tako relevantnog i utilitarnog.

Ovaj oglas treba da vam pruži nešto drugo.

Advertisements

Posted on decembar 8, 2008, in Advertajzing, Brending and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Ostavite komentar.

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s