Futurelab 100 2008 – revizija Interbrand 100 za web

„Once again, we have mashed up Interbrand’s list of the world’s 100 most valuable brands by looking at their online relevance. And once again we find that the calculated value of a brand has very little to do with the attention it is able to command online.“

To kažu ljudi iz Futurelab-a, koji slave 1000 dana svog bloga ovih dana. Lista je zanimljiva, jer polazi od  Interbrandove 100 liste, koja se zasniva na percepciji vrednosti brenda u offline kategorijama, i zatim je „pretumbava“ tako da postane relevnatna za online. Postavlja se pitanje zašto i kako dolazi do pomenutog „pretumbavanja“. Ogromni, globalni brendovi sa enormnim consumer share-om u offline tržištu, kao što su Coca Cola, HSBC i H&M  (1., 27. i 22. mesto po Interbrand-u), padaju u drugu polovinu tabele (57., 62. i 67, respektivno). Šta je razlog tome? interbrand_logo

Definitivno se može pretpostaviti da ljudi zaduženi za strategije ovih brendova imaju predstavu o važnosti online prisustva istih. Da li je onda metrika u pitanju? Isti jaz se javlja i u prevodu tradicionalno jakih online brendova u offline vrednovanje, što je donekle i prihvatljivo (ali samo donekle) – Google, Yahoo i Amazon su najbolji primer.

Microsoft korporacija se izdvaja kao praktično jedina koja postiže ekvilibrijum vrednosti online i offline valuacije (na 3. mestu na obe liste). Ovo ne iznenađuje, ali opet postavlja pitanje relevantnosti strategija i metrike koja pravi ovoliki jaz između nedvosmisleno konvergentnih vrednosti online i offline brend valuacija. Mislite o sledećem:

Da li u 21. veku, veku definitivno impregnisanom globalnom povezanošču i definisanom sveprisutnošću Interneta, liste i metrički alati koji služe ekskluzivno za online i offline brend valuacije i dalje imaju istu relevantnost? Nije li vreme za promenu?

Usput, moram se ograditi i reći da nisam potpuno upoznat sa metodologijom korišćenom pri vršenju kreiranja FL liste, ali se informacije o istoj mogu tražiti sa adrese navedene u PDF-u.

Advertisements

Posted on decembar 10, 2008, in Advertajzing, Brending and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Ostavite komentar.

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s