Novak Djokovic, ultimativni endorser

Pogledati:  

 

 

ko se zadnji smeje...

ko se zadnji smeje...

ATPTennis.com TVC

Wilson TVC

Mt:S TVC

HypoAlpeAdria Bank TVC

Idea TVC

BMW TVC

Aqua Gala TVC

Teorija:

Da ne dužim o ličnim preferencama u vezi Novaka Đokovića, poenta celebrity branding-a je u tome da se  svima poznate i opšte prihvaćene pozitivne karakteristike celebrity-ja „otrljaju“ o brend. Teorija kaže da će, ukoliko je izbor i „hemija“ između celeb-a i brenda dobra, oba partnera imati koristi – i to nije raketna nauka, već zdrava logika. Mislite u pravcu relacije Majkl Džordan – Nike Air Jordan

Takođe, negde u toj logici stoji da, ukoliko već vezujete brend za ličnost, treba da znate i potencirate specifične kvalitete ličnosti i brenda koji su komplementarni. Na primer, vezivanje Majkla Felpsa (M. Phelps), američkog plivača koji je „odvalio“ olimpijadu u Pekingu 2008, sa Speedo opremom.

Takođe, treba misliti i o ekskluzivnosti ugovora – Vaša poruka i brend-asocijacija može značajno izgubiti na vrednosti ukoliko previše sponzora gura istu priču, sa istim konceptom, u isto vreme. To je jedna od mojih zamerki domaćim oglašivačima.

Vremensko trajanje ugovora je takođe vrlo bitan parametar: brend-asocijacije se grade vremenom, i potrebno im je održavanje, čak i najvitalnijima od njih (Air Jordan serijal ima dvadeset i nešto „delova“). Celebrity endorsement je investicija na duge staze, koja rezultate daje najviše u pogledu emocionalnog i recall aspekta kod kupaca. Ovo je druga zamerka.

 

Rezime:

Novak Đoković je definitivno najatraktivniji celebrity endorser u Srbiji, i to je opravdano njegovim uspesima, omiljenošću i tako dalje. Ipak, mislim da postoji mnogo bolji način da se njegov brend iskoristi – pogotovo ako se ima u vidu da je čovek počeo sa otvaranjem sopstvenih prodavnica i sadržaja. Koliko zaista brendovi koji ga trenutno „rabe“ dobijaju od njega? Ili će on ispasti najpametniji, i od silnog medijskog eksponiranja, u stvari jedini on izvući merljivu dugotrajnu korist, u vidu PROFITA (koji je, budi rečeno, cilj i ostalih).

Na kratke staze „jao, evo ga Nole“ efekat možda i može da pospeši svesnost i sećanje na brend (brand recall i awareness). Na duge staze, ipak, mislim da je jedino Nole taj koji zaista ima koristi od svojih medijskih minuta, prosto zato što je medijski prostor zatrpan njegovim „slikama i prilikama“, ispod kojih se brend-sponzor jedva vidi, ako uopšte.

P.S.: Naravno da ne idu baš sve kampanje koje su gore navedene u isto vreme (neke od njih su i strane, i sasvim u redu, što se mene tiče) – ali ni brend-asocijacije nisu ovce koje prate svoje advertajzing pastire slepo, i bez svojih agendi i planova.

EDIT: slušajno naleteh na informaciju da je Nole upravo otvorio i restoran. Ditto.

Advertisements

Posted on decembar 13, 2008, in Advertajzing, Brending, Strategy and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Ostavite komentar.

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s