Pepsi logo

Fantazija! Proklinjem sebe što se ponašam kao radio Mileva, ali ne mogu a da ne podelim ovo sa Vama, iako je vest stara desetak dana.Više blogova i publikacija u ad medijima je pratilo priču redizajniranja logoa Pepsi Co.

pepsi_logo_redesignNema potrebe da linkujem bajatu priču. Progooglajte, koga zanima, evo jedne od prvih vesti o tome. Ono o čemu želim da pišem je navodno „leakovan“ dokument sa pitch-a kojim je Arnell Group dobio ovaj višemilionski posao. PDF fajl možete pokupiti i ovde, između ostalog.

Što se mene tiče, ovaj PDF je genijalan primer Mad Avenue modela advertajzinga. Svima nama je jasno da je jedan od osnovnih alata kojima akaunt ubeđuje klijenta u ispravnost agencijske teze racionalizacija, odnosno traženje potpore za kreativno odstupanje od trenutne trajektorije. I tako mora biti, jer sistem tako nalaže. Ali ova racionalizacija…

Zašto kažem genijalan primer? Zato što mislim da je glavna misao u toj konferencijskoj sali, gde su sedeli ljudi sa jako ozbiljnim platama  u trenutku dok im je neko iz Arnell-a objašnjavao primenu Zlatnog Racija, bila „ne smem da ispadnem glup!“. Klasično izbijanje zuba, ako mene pitate – zaplašivanje najgorim sredstvima. Svi ti učeni direktori, ceo boardroom, su se jednostavno morali složiti sa činjenicom da se Ajnštajnova specijalna teorija relativiteta prokleto može primeniti na brend Pepsi! Hej! Pa Vi sad razmislite kakvim su pritiscima izloženi ljudi na takvim pozicijama, kada konsenzusom biraju ovakvo rešenje. Pepsi je, inače, poslao RFQ (request for quotation) agencijama, i izabrao ovo, pozvavši ih na pič.

U suštini, jedini smisleni deo ovog dokumenta je „smajli fejs“ stranica – koja je „‘ladno“ mogla da bude osnova svega, i da pitch izgleda iole razumljivo. Pročitao sam super komentar negde, parafraziraću …  na tom nivou odlučivanja, sa toliko novca i statusa u igri, Exec-ovi odbijaju sve što iole mogu da razumeju.

Marketing marketinga, kao najspektakularniji vid iskrivljenog larpurlartizma.

Za kraj, citat:

„The Pepsi DNA finds its origin in the dynamic of perimeter oscillations. This new identity manifests itself in an authentic geometry that is to become proprietary to the Pepsi culture.“

*brain explode*

Posted on februar 20, 2009, in Advertajzing, Brending and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. 5 komentara.

  1. Čim sam video članak u glavi mi se pojavio mali debeli čovečuljak koga sam video pre par dana: http://www.utne.com/uploadedImages/utne/blogs/Arts/PepsiLogo.jpg?n=7330
    Vrlo zanimljivo mišljenje je iznešeno i u ovom članku: http://supergraphic.blogspot.com/2008/10/value-of-classic.html
    Tako da iskreno nisam siguran koliko će ovo biti dobar potez od Pepsija, ali ne treba sumnjati u Ajnštajna 🙂

  2. Da, video sam tu karikaturu. Super je. Moje lično mišljenje se prilično poklapa sa mišljenjem autora članka koji si linkovao. Mada, treba imati u vidu krdo brending gurua koji stoje iza cele te priče o „osvežavanju“ vizuelnog jezika. Pritisak koji taj lobi vrši u korporativnom svetu je enorman, i niko tu ne želi (čitaj ne sme) da ispadne glup pred svojim „peers“. Pritisak vršnjaka u školskom dvorištu zaista jeste dečija igra kada se uporedi sa nečim ovakvim.

  3. Sve je to tačno što si naveo, samo i gurui umeju da pogreše, a ovo mi se čini kao greška, jer u trenutku kada se svi okreću štednji, mislim da stare vrednosti se polako vraćaju u smislu da kupuješ samo proizvode od poverenja, a psihološki mi izgleda promena logoa u takvom trenutku kao loš potez.

  4. Još je rano za komentare, čini mi se. Kao i za svaki redizajn, treba ostaviti malo vremena da se naviknemo na njega. Ja mogu da napišem svoje prve utiske, ali sa rezervom da se to vremenom može i promeniti.
    Meni ovo liči na prodaju priče a ne prodaju dizajna (redizajna). Često sam radio sa velikim klijentima i znam kakav je odnos između njih i agencija. Verujem da je teško bilo prodati „malo pomeranje linija unutar kruga“ bez jake priče koja nosi opravdanja za ta pomeranja.
    Čitao sam komentare na redizajn i većina se slaže da su odstupili od svog prepoznatljivog talasa (swoosh) i tako, valjda, pokušali da se odvoje malo od Koka kole.
    Pregledao sam PDF fajl i pokušao da shvatim kako su, primenom zlatnog reza, koristeći kružnice dobili ovaj znak? Ako bolje pogledamo stranu 19 videćemo da se od početka koriste kružnice, dok je na kraju aplicirana i neka tangenta za dobijanje gornje krive plavog dela znaka. Upravo mi ona najviše smeta.
    Stari znak ima veću veću stabilnost, a ni priča sa smajlijem mi nije najbolje legla. Ovde pišemo o znaku, o primarnom grafičkom elementu koji ne sme da trpi promene, ne o sekundarnim grafičkim elementima sa kojima slobodnije možemo da se igramo. A i u tim smajlijima ne vidim puno veze sa Fibonačijevim nizom, zlatnim presekom i sličnim odnosima.

  5. Sta, Pepsi „ХИБРИДИРАО“? Ma, nisam imala pojma! 🙂
    Ja volim da pijem pepsi s limunom, ali nema ga u Ide(j)i. 😦

Ostavite odgovor

