dostava na kućnu adresu – poslovni model

Jako me zanima kako sve to funkcioniše i isprobaću od sledeće plate, obećavam. Za (ne)sretnike koji ne žive na prostoru opština Novi Beograd, Zemun ili Bežanijske Kose, pa nisu „popili flajer“, pričam o servisu „Vaš Potrčko“.

Dakle, jako jednostavan koncept: okrenete telefon, kažete šta Vam treba (verbatim navedeni primeri na flajeru: cigarete, hrana iz Meka, kondomi…) i dečko to lepo donese. Plaćate 200 RSD bakšiš preko fiskalnog računa i to je manje-više to.

Razmišljam: kako se osiguravaju od toga da ih „batice sa smislom za humor“ (kakav oksimoron) ne „vuku za nos“? Budući da sam odrastao na tromeđi gorenavedene tri opštine, uopšte mi nije teško da zamislim taj zluradi polu-osmeh, ispijene oči i nazalan glas – „Š’a pare, a?“ – kako se to rešava? Jesu li „potrčko momci“ još veći od potencijalnih šaljivdžija? Nose li sredstva prinudne naplate? Kako je to regulisano? Sumnjam da menadžment ove startup kompanije razmatra scenario podnošenja tužbe za svaki ovakav slučaj. Troškovi postupka su preveliki, ako se ne varam. Sa druge strane, lako se pročuje da se neko može „nasamariti“ na ovakav način – ukoliko to dopuste jedanput, eto im belaja sa svim sledećim mušterijama.

Moram da primetim da su se (pretpostavljam) momci koji vode firmu donekle uozbiljili u roku od samo mesec-dva dana, i to me baš raduje. Prvi flajer koji sam našao u sandučetu je vizuelno bio grozota, ako mi se dozvoljava da iznesem sud. Nasuprot ovoj tezi (clipart kao osnova dizajna – izgubio sam flajer, inače bih postavio sken), stoji činjenica da je taj i takav flajer, kao inicijalno obaveštenje o ponudi, rezultovao dovoljnim prihodima da se sledeća inkarnacija značajno grafički unapredi. Postavljen je i veb-sajt.

Na stranu što svi ti oblici marketinških komunikacija pate od dečijih bolesti, bolno očiglednih nekome ko je „u materiji“ – oni ipak rade posao. I to je jedino što je bitno.

USP ovakve ponude je suviše jak da bi bio uslovljen lošim dizajnom, prosto rečeno. Ne znam koliko je strateškog planiranja zaista svesno izvedeno pri pokretanju ovog servisa, ali sam zadivljen prostom logičnošću i prirodnošću njegove pojave baš SADA i OVDE (tj u tim opštinama). Jako bih voleo da uradim intervju sa odgovornima za ovaj servis i potražim odgovore na pitanja koja me muče, uz put testirajući njihovu osetljivost.

Advertisements

Posted on mart 2, 2009, in Strategy and tagged , , . Bookmark the permalink. 18 komentara.

  1. E iz najcudnijih ideja radjaju se najveci profiti.
    Ja ih za 10 godina vidim kao multinacionalnu kompaniju, gde ce za 10dolara lenjim amerikancima donositi sta ovi naruce na kucnu adresu…
    Mislim da je to realna procena, pod uslovom da se sa lokalnog predje na nacionlano trziste, pa onda…
    Naravno sve to uz stratesko planiranje do najmanjeg detalja. (ne sme biti propusta)
    Samo da ih ne zaustavi nedostatak ambicija, kao sto je to poznato kod nasih ljudi.

  2. Slažem se, možda je NBGD ipak trebalo zaobići kao rizičan kraj :)))

    Ja sam na sajtu bila nedavno u ono što je meni upalo u oči je da do ponoći mislim mogu i sama sve da kupim u kiosku na ćošku. Valjda su to shvatili pa centar i nije oblast koja je pokrivena, na sajtu stoji Vidikovac, Cerak, Skojevsko, BBrdo,Žarkovo i Čukarica.

  3. Verujem da Novi Beograd ima više objekata koje rade do kasno, noću ili 24h od samog centra grada i mislim da to nije bilo odlučujuće za izbor lokacije, već su momci (ako su momci) iz tog kraja.
    Takođe smatram da oni ovom uslugom pokrivaju one ljude koji ne mogu ili ne žele da izlaze van stana/kuće, tako da ih oni koji ne mrzi da izađu na kratko do lokalne prodavnice i ne zanimaju.
    A što se tiče zaštite… to je, valjda, rizik posla. Verujem da je ispala bilo i biće ih, ali pretpostavljam da beleže adrese na koje nose robu i da im se takvi mogu obratiti samo jednom.
    Pozdravljam ideju i nadam se da su imali dovoljno mudrosti da odu do Zavoda za intelektualnu svojinu i na neki način je zaštite.

  4. @Miss Eto jednog od target segmenata, koji se krajnje prirodno nameće. Ništa lepše: Devojčice koje su same kući, posle ponoći. A jele bi slatkog nečega, ili nemaju cigara. A nije uputno da se šetkaju blokom same iza 1am…. Istini za volju ovo je u stvari tužno, ali da, nadam se da se razumemo u biti.

    Mislim da bi momci mogli, u svetlu ovakvog otkrovenja, da malo „oženstvene“ poruku – trenutno je appeal čisto muški. Hoću reći, cilja se na lenjivce, ljude koji imaju goste u kući i power-tripping simians. Moglo bi to i lepše i šire.

    @Dejan Dobro došao! Sviđa mi se tvoj entuzijazam, iako su moje estimacije malo konzervativnije. Mislim da su pre u opasnosti od zaustavljanja putem udarca u glavu tupim predmetom – ambicije imaju sasvim dovoljno! Naravno, šalim se pomalo.

  5. Mogli bi …da donose lekove vikendom kada apoteke ne rade našim starijim sugrađanima, da donose stvarčice da pijace vrednim geek devojčicama koje ne stižu da odu ( a ima i uzbrdica :), da plaćaju račune umesto nas i čekaju u redovima za ove i one potvrde…!

    • Upravo, Miss. To sa plaćanjem računa postoji kao način preživljavanja u Brazilu, ako se ne varam. Čitah negde davno, kako klinci to rade, umesto pranja prozora. Može fino da se živi od toga, čak. Jako interesantno, i svakako vredno razmatranja kao biznis strategija – samo da postoji mogućnost da se sprovede (u zakonskom smislu) kod nas.

      Evo, moja devojka se prijavljuje da isproba Potrčko servis! Imamo dobrovoljca.

      Btw, isprobavam threading komentara, ne zamerite ako ne uspe…

  6. Milose uspelo je.
    Svidja mi se ovaj blog, otkrio sam ga pre dva dana.
    Nadam se da ce se cesce pojavljivati ovakvi clanci za komentarisanje i razmatranje.
    A za Miss Cybernaut, mislim pusti momke da sami razmisle i sprovedu istrazivanje kakvim bi jos uslugama mogli da upotpune svoj asortiman.
    🙂
    Evo i ja bi im dodao predlog (unapredjenje prodaje), ukoliko tri puta ili dva puta koristis uslugu, sledeci put ti je u pola cene ili za dz.
    Zivela teorija i fakultet…
    😉

  7. e, e, e, ili ovo, kada ti dva puta odemo u radnju, onda imas gratis placanje racuna!!!
    🙂
    To bi bas bila fora…

  8. Ok necu se mesati vise, po preporuci Dejana.

    btw. nisam znala da momci iz Potrcka imaju veze s ovime i da im se ostavljanjem komentara ovde „mesam u posao“.

    U svakom slucaju, necu ih angazovati, evo pustam ih da sami smisle neke druge kupce 🙂

  9. Miss izvini, mislio sam da bi trebali oni malo vise da se angazuju i obilaze domace blogove.
    Jer ipak mi ovde posvecujemo paznju njima i govorimo sta mislimo o tome.
    Pa verovatno i sama znas koliko Toyota ulaze sredstava u otkrivanje novih ideja i raznih inovacija.
    Mi ovde ipak to cinimo iz zabave, mada to gore sto si ti napisala (pa na kraju krajeva i ja) nije nimalo naivno.
    A njima je to na raspolaganju uz nikakve troskove. I bas me zanima ko ce iz Potrcka da malo proceslja po netu pa da nadje sve ovo i da nam kaze svoje misljenje kako stoje stvari.

    Dakle internet (citaj blogovi i forumi) je Bogom dan i svi trebaju da ga koriste, a mislim da ga najmanje koriste oni kojima bi najvise koristio.
    Mada odoh ja mnogo daleko, nije to ta tema, ali to je sustina prethognog mog obracanja Miss Cybernaut.

  10. Prvi komentar – samo napred s blogom. 🙂 On that note molim te povecaj font-size za komentare, sem ako je u toku neki eksperiment.

    Video sam flajere i platio bih 200 kinti samo da ne moram da cekam na Shish, tamo kao da je prirodna nepogoda svaki dan. Nadam se i da im se isplati, prilicno je jeftino s obzirom na prostor/usluge.

    Par replyjeva za Dejana, lakse mi je odavde nego threadovano. 🙂

    Oko buducnosti projekta, nije bas pravo poredjenje ali je svakako interesantno – http://en.wikipedia.org/wiki/Kozmo.com. Ako je pomenuto u komentarima izvinite, krivim font. 🙂

    Sto se lenjih Amerikanaca tice ne mogu da preskocim ni da diskutujem (nije mesto), ukratko moja 2 centa – ako je lenjost preduslov za dugotrajni dominantni polozaj u svetu, ok, ako su trailer-park gradjani SAD-a reprezentativni za celu zemlju, isto ok.

    U pravu si, naravno, u vezi sa pracenjem i odgovarajucim ucescem u drustvenim medijima al valja imati na umu da su oni verovatno super-mala firma (ako su i pravno lice) koja pokusava da uspostavi biznis. Takodje su se fokusirali na nishu i nemaju konkurenciju koliko ja znam. Stoga, verovatno nemaju ni vremena ni preke potrebe da u ovom trenutku odvajaju resurse za bilo sta sem odrzavanja i razvoja posla. Veci problem su IMHO razvijene firme koje bi trebale da znaju bolje, al to je vec druga prica, trziste ima nacina da to regulise. Sem ako, recimo, imate drzavne firme na trzistu.

    • Menage, hvala i dobro došao!

      Što se tiče font size-a, ugrađen je u temu i nije omogućeno menjanje CSSa, niti bilo čega. Jedina mogućnost je da promenim temu, što bih voleo da mogu da izbegnem, ali izgleda da nema drugog izbora. Pozabaviću se danas time.

      Hvala vam svima, nadam se da će i ubuduće biti razloga za ovako žive diskusije (ne kažem da je ova gotova, btw)!

      • Thx na dobrodoslici, sugerisao bih ti da predjes na svoj domen i hosting dok je jos mlad blog (mogao bi da preneses sve do sada napisano naravno), mnogo vise mogucnosti, minorno cimanje.

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s