PR disaster?

Samo kratko osvrtanje na havariju koja je zadesila Infostan, u smislu PR kriznog menadžmenta.

Morao se očekivati izliv nezadovoljstva. Moralo se očekivati da će biti prozivani da su banditi, pljačkaši i sve što uz to ide.

Isto tako, moralo se uzeti u obzir da je procenat neplatiša manji od 20%, te da je sasvim dovoljan broj onih koji na akciju koja je pred vratima gledaju indiferentno ili čak, sa odobravanjem. Zašto su oni nemi, tj. zašto nisu animirani da govore?

Primer moje majke – žena plaća Infostan račun od kad zna za sebe. „I kad nije bilo za telefon, bilo je za Infostan“ – tako mi kaže. Treba li sad njoj, koja kao predsednik kućnog saveta zna da joj se stanari godinama smeju što izdvaja hiljade i hiljade dinara za danak gradskog života, neko da joj priča populističke gluposti?

Ja kažem ne. Ona zna da je to cena života u Beogradu. Treba joj podrška – i treba da čuje svoj glas. Drugim rečima, PR Infostana, ko god da je u pitanju, je trebao da unapred spremi arsenal pozitivnih kritika i time jednostavno medijski sahrani ovu „bunu“. Verujem da to nije bilo neizvodljivo.

Ne ulazim u korektnost samog procesa, već se zadržavam na PR „leverage“ predispoziciji, koja je nažalost ostala neiskorišćena:

„Ja sam iz Beograda i plaćam Infostan 20 godina, svaki mesec, i ništa mi ne fali.“

„Ako imaš problem sa Infostanom – izvoli u Bor. U Čačak. U Gornji Milanovac. Tamo nemaju Infostan. Još uvek.“

„A sada svi vi što mi se smejete godinama, izvolite se uhvatiti za džep. Sa zateznom kamatom.“

Puno takvih primera, puno načina da ih iskoriste – da naprave dijalog i diskusiju, umesto da ćuteći trpe prozivke.

Šteta, moglo je biti super-poučno. Molim vas da komentari, ukoliko ih bude bilo, ostanu u kontekstu, jer bih jako voleo da čujem razmišljanja koja nisu neophodno zagađena eksplikacijama samog čina (sa pravne, ekonomske ili bilo koje druge strane).

Advertisements

Posted on mart 25, 2009, in Strategy and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 3 komentara.

  1. Svako treba da odgovara za ono sto je uradio, odnosno za ono sto nije uradio!!!
    Ali svako, bez izuzetka!!!

  2. Potpuno se slažem sa tobom da im je PR u ovoj priči očajan, ali mislim da bi i najbolji PR jako teško uspeo da kanališe bes ljudi da im u ovom trenutku stignu računi od pre 10 godina.
    Naravno da svako treba da plati sve što duguje, ali je tajming morao biti bolji.
    Uloga PR-a je trebala još ranije da postepeno najavi ovo i da objasni šta i kako će biti urađeno i zbog čega je baš ovaj trenutak bitan. Da se pripremi teren koliko god je moguće da bi ljudi znali šta im se sprema. To plus gomile komentara korisnika koji navode da su sve platili i da smatraju da svako treba da ispuni svoj deo bi potpuno drugačije celu situaciju predstavili.

  3. Velika se prašina digla na ovu temu. Opravdano!

    Sa druge strane, internet je odigrao bitnu ulogu, a to je zaista dobar znak.

    Postoje načini da se iskomunicira svaka pa i po korisnike izrazito neprijatna aktivnost. Štaviše, to nije tako teško uraditi… potrebno je samo malo vremena (oko 4 nedelje). Međutim, nisu tako radili iz 2 razloga: prvi „jer im se može“ 😉 a drugi jer ni oni, kao ni mnoooogi drugi nemaju pojma za šta plaćaju svoje PRovce! Niti šta sve (dobro) oni za svoju kompaniju mogu da urade. Mada, mnogo je izvesnije da im je PR loš, što je opet (a tako je kako god se uzme) propust Infostana.

    A sad van konteksta: pišeš, tekstovi su zaista ok… volim da posetim, ne stignem da te ohrabrim kao ti mene. Biće bolje.
    Pozd

    D Dj

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s