Humanitarne akcije i organizacije 1: ORCA

Čitam skoro na DizajnZoni/Advertising o OOH kampanji za ORCA (društvo za zaštitu i brigu o životinjama) i akciji „Štrajk Glađu“, promovisanoj od strane B92. Čini mi se kao dobar trenutak da se osvrnem na problematiku osmišljavanja i realizacije tzv. pro bono advertajzing kampanja. Prvi deo će činiti kritički osvrt na planiranje ORCA kampanje.

Neosporno je da su kreativci uradili impresivan posao, a kako se može saznati iz teme na DZ/A u pitanju su ljudi iz McCann-a, stoga čestitke i ovim putem. Ideja, izvedba i call to action su prisutni i ukomponovani kako dolikuje.

„Problem“, odnosno srž ovog posta, postaje očigledan prilikom odlaska na navedeni sajt (klik na sliku). Očajno zastareo, neatraktivan dizajn, nedostatak interaktivnosti i u krajnjoj liniji, pogrešno postavljena premisa – „dođite vi k`nama“. Vizuelno, postoji ogroman sukob između urbane tematike kampanje i mrtvačkog izgleda sajta. Tek nakon pristupanja web stranici posvećenoj ovoj kampanji postaje očigledno šta se zahteva od wannabe potpisnika. Citiram:

Peticiju za uvođenje odredbe o dobrobiti životinja u Ustav Republike Srbije možete potpisati u Pravnom savetovalištu ORCA: Risanska 1 (ponedeljkom i sredom od 12 do 15h).

Pored toga možete odštampajti formular peticije, sakupiti potpise prijatelja i popunjen formular poslati na našu adresu: Risanska 1, 11 000 Beograd, Republika Srbija.


Ovako se ne pravi avion. Šalu na stranu, zamislite sebe kako vidite plakat na autobuskoj stanici, recimo. Orca.rs je lako zapamtiti, pravite mentalnu belešku i to veče kada sednete kući da proverite mejl odlučite se i da skoknete do sajta. Pa što ne bi iskazali svoju podršku ovako lepom cilju, mislite se. Kad vi tamo, a ono međutim, što se kaže: podsete vas da bi valjalo da „budete aktivni“! Da bi ste potpisali peticiju, hajte lepo u sred radnog dana vi do Risanske 1, imate tri sata fore , dva puta nedeljno. Ili se igrajte NVO-ovaca pa prvo skupljajte potpise po komšiluku, a onda protegnite šetalice i dostavite nam potpise.na noge. Moje pitanje: koliko je realno da neko zaista postupi po njihovom ružičastom scenariju?

Uzevši u obzir generalnu zapuštenost web sajta i nedostatak informacija o tome kakav istinski efekat nečiji potpis zaista ima na ispunjenje cilja kampanje (koji je definisan kroz unošenje jednorečenične odredbe o pravima životinja u Ustav RS), te nedostatak bilo kakvih podataka o toku, trajanju i uopšte „štiklirivosti“* aspekata toka kampanje, lično smatram da je ovaj trud uzalud. Ljudi i za mnogo veću količinu gratifikacije odbijaju saradnju, ukoliko im humanitarno delovanje nije „usput“. Retko ko je u prilici da bezrezervno troši svoje resurse na dobrobit drugih, a onima koji to i pored svega žele treba osmisliti najlagodniji put da daju svoj maksimum. Nepotrebna komplikacija izazvana ovom kampanjom je knjiški primer kako ovo ne treba raditi. „…Ponedeljkom i sredom od 12 do 15h…“ je zaista neadekvatno, kakva god da je pozadinska priča. Pozvati ljude na sajt i ne dati im ništa je prosto bezobrazno i uludo trošenje svačijeg vremena, a ponajviše uloženog pro bono truda dobrih ljudi iz McCann-a i Alma Quatro-a. Prosto, ovakvo planiranje kičme kampanje (kojoj se ne vidi ni kraj ni početak iz dostupnih podataka) prilično kalja sliku profesionalnosti i organizovanosti, koja je jedan od najbitnijih parametara ocenjivanja ozbiljnosti bilo koje neprofitne organizacije.

Jako bih voleo da diskusiju nastavim u komentarima, ako ima zainteresovanih. U sledećem nastavku, prelazimo na problematiku traženja para od širokih narodnih masa u humanitarne svrhe, tojest na ŠtrajkGlađu.

Za kraj:

  • Nije li bilo lakše na sam plakat okačiti „potpišite peticiju u Risanskoj 1, ponedeljkom i sredom od 12 do 15h“ i izbeći hordu razočaranih potencijalnih potpisnika?
  • Nije li bilo logično dozvoliti pseudo potpisivanje putem unosa mejl adrese, koja zatim služi za čitavu lepezu direktnog marketinga?
*mogućnost štikliranja ispunjenih ciljeva, te pravljenja izveštaja o tzv. milestones u kampanji kroz varijablu vremena, koji se mogu upotrebiti kao validan press ili sponzorski materijal.
Advertisements

Posted on oktobar 7, 2009, in Advertajzing, Strategy and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. Ostavite komentar.

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s