Menadžment, iza kulisa VI

Portret dobrog rukovodioca

Pokušajmo sada da spojimo slagalicu, čiji su delovi razasuti kroz prethodne tekstove. Moje uverenje je da se niko ne rađa kao dobar rukovodilac, već da se takav epitet stiče samo putem vrednog i konstantnog rada, godina iskustva i stalnog usavršavanja. Domaće kompanije koje nameravaju da nastave (ili nažalost, tek započnu) poslovanje u transparentnim ekonomsko-političkim uslovima, čije vreme svakako dolazi, moraju se odlučiti da svojim radnicima između ostalog pruže  i najbolju moguću platformu za profesionalni razvoj. Pogodnosti ovakvog pristupa kadrovskoj politici su brojne, a ogledaju se u dugoročnoj uštedi, višoj motivisanosti zaposlenih i sličnom. Na Vama je da adekvatno iskoristite svoje šanse i u portretu dobrog rukovodioca vremenom uvidite upravo svoj lik.

Psihički, dobrog rukovodioca krase stabilnost, pouzdanost, odlučnost, odmerenost, zdrava doza radoznalosti i nadasve, empatija. Ovaj rukovodilac sa umećem gradi i koristi stečeni autoritet, putem adekvatne primene ovlašćenja. On shvata i dobro procenjuje rizike, ne plašeći se da preuzme odgovornost koja dolazi sa funkcijom. Kolege i poslovni partneri se na njega mogu osloniti ili potražiti savet, znajući da će dobiti iskren, realan, dobro promišljen stav, začinjen iskustvom i potkovan teorijom. Dobar rukovodilac lako „skače iz kože u kožu“ klijenta, saradnika ili kolege, čineći tako važan korak u osiguravanju da se njegove odluke pravilno tumače. Empatijom on predupređuje međuljudske probleme i rešava ih brzo, efikasno i pravično kada se ipak pojave. U srži, on shvata da ga funkcija sama po sebi ne čini značajnijim ili boljim čovekom, već da mu samo omogućava da svoje već postojeće kvalitete adekvatnije iskaže, postižući još bolje rezultate. Vrednovanjem tima pokazuje vrednost  samog sebe, vešto balansirajući potrebe svih interesnih strana. On je kamen temeljac stabilnosti svog tima i cele organizacije.

Profesionalno, dobar rukovodilac se vodi pisanim ili podrazumevanim kodeksom ponašanja matične kompanije u svim situacijama. Odličan je poznavalac poslovnog bontona, odnosno pravila neverbalne, verbalne i elektronske komunikacije. Zna, odnosno kroz iskustvo shvata kako da sačuva neophodnu dozu prepoznatljivog identiteta kompanije u svom ophođenju, ali i da kroz tu prizmu prikaže najbolje strane svog karaktera i ljudskosti – dajući neophodnu emocionalnu težinu i životnost profesionalnim odnosima. Dobar rukovodilac nalazi pravu meru u ophođenju prema podređenima, dirigujući projektima na način koji ih motiviše i ne uskraćuje im osećaj profesionalnog uspeha – on je katalizator produktivnosti svog tima.

Akademski gledano, dobar rukovodilac zna da profesija rukovođenja nikada ne može biti do kraja izučena, odnosno da se napredak teorije menadžmenta najčešće može direktno primenjivati u praksi. Stoga koristi klasične i nove metode sakupljanja informacija (predavanja i konferencije, strukovne knjige i časopise, Internet sajtove i blogove, svoj krug poslovnih prijatelja) kako bi ostao u toku sa dešavanjima na frontu razmene saznanja i pretakanja moderne teorije upravljanja u dobru praksu. Koristeći svoje veštine, dobar rukovodilac traži odobrenje da primenjuje naučeno da bi pospešio poslovanje organizacije, trudeći se da svim kolegama približi prednosti kritički sagledanih novina – on je žongler inovacije i tradicije u organizaciji.

Pogovor

U poplavi škola i kurseva menadžmenta u svemu, od odbrane do kriketa, često je teško ostati svestan toga da je veština dobrog rukovođenja ipak velikim delom tzv. soft skill, odnosno da podrazumeva rad sa ljudima. Svi Vaši rezultati, počevši od toga da li ćete uopšte dobiti to unapređenje ili posao, zavise od  umešnosti da adekvatno proniknete u očekivanja poslodavca i ispunite ih. Retke su škole koje će Vas spremiti na to. Takođe budite uvereni da, kao i u drugim sferama života, uspeh dolazi samo kroz svesnu i savesnu vežbu. Želim Vam sve najbolje.

Prethodna poglavlja: Pojam moćiPravila kontrole, Prepoznajte sebe, Upoznajte svoj tim, Veština rešavanja problema

MA 2010. Sva prava zadržana.
Ovo poglavlje zaključuje moju malu biznis-čitanku. Svi komentari dobrodošli.
Advertisements

Posted on februar 28, 2010, in Filozofiranje, Strategy and tagged , , . Bookmark the permalink. Ostavite komentar.

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s